2008. április 27., vasárnap

99.

Hétfő: egy rendkívül fontos dolog van már a hátunk mögött: megkaptad a 15 hónapos Nagylányoknak való oltást :) ! Egy órára voltunk hivatalosak a doktor bácsihoz. Már éppen útra készen voltunk, mikor hazajött Apa. Mivel nem volt más dolga, eljött velünk. A harmadikak voltunk a váróban, két kisbaba volt előttünk. Ismerve Téged, ki sem vettelek a kocsiból, hogy ne szedd össze mások táskáit…vittem egy képeskönyvet unaloműzőnek, így egész jól tűrted a várakozást. Mikor bement az előttünk lévő kisbaba, kivettelek, levetkőztettelek és felraktalak a pelenkázóra. Nagyot mosolyogtunk Apával, hogy nem is olyan rég még elvesztél az akkor még hatalmasnak tűnő pelenkázón, most meg popsitól lefelé már csak lógtál :) Észrevettem, hogy sajnos megint bepisiltél, és gyorsan tisztába akartalak tenni, de már nyílt is az ajtó. Az asszisztens rátett a mérlegre, én meg nagyon megörültem annak, amit láttam: 11,55 kg! Végre némi súlynövekedés!!! Legutóbb 2 hónapja mértek, akkor 11,21 kg voltál. Belekalkulálva a majd’ egy hónapos éhségsztrájkot, nem is rossz eredmény :) A szurihoz le kellett fognia (mit lefogni? Egyszerűen rád feküdt :) ) az asszisztensnek a lábadat és a fejedet egyszerre, a doki bácsi pedig a kezedet. Természetesen ez egy cseppet sem tetszett, amit üvöltés formájában adtál a tudtunkra. Annyira lefoglalt a sírás, hogy arra nem jutott idő, hogy felfogd, hogy megszúrt. Így, mikor elengedtek, a sírás is abbamaradt.Rákérdeztünk Apával a kullancscsípés elleni oltásra, mivel a jó időben szeretnénk kimenni a Mamához a kertbe. Doki bácsi azt mondta, hogy amire kellene az oltás (Lyme-kór), az ellen nem véd, így ő nem javasolja. Nem tiltja, ha akarjuk, felírja, de sokkal többre megyünk, ha ilyen alkalmakkor befújunk szúnyog- és kullancsriasztóval. Az esti fürdéskor pedig alaposan átvizsgálunk. Elmondta azt is, hogy a kullancsot sem zsírral, sem alkohollal bekenni nem szabad, mert egyből visszaüríti a nyálát, és az a veszélyes. A kivételkor pedig arra kell figyelni, hogy ne nyomjuk meg a potrohát, egy csavarással szabaduljunk meg tőle, az sem baj, ha a feje beszakad. Megköszöntük a segítségét és hazajöttünk.Reggel már megbeszéltem a Nikivel, hogy mivel az alvás időben mindkettőnknek dolga van, oldjuk meg a délutáni sziesztát séta közben. Némi kitérő után sikerült is. Nagyon szerettük volna, ha a lányok alszanak, mi pedig beszélgetünk a ligetben egy padon ülve. Ennek csak fele valósult meg, vagyis Te aludtál. Dorka egész úton sikongatott, élvezte a hangját. Először ettünk egy fagyit, majd mentünk a ligetbe. Mikor a megérkeztünk, már Te sem sokáig aludtál. Dorci nem bírt a kocsiban ülni, így Niki kivette őt. Te pedig nem bírtad elnézni, hogy Ő kint van, Te meg bent, így én is kivettelek. Mindkettőtökön „szép” ruha volt, így kimondottan örültünk, hogy négykézláb közlekedtek a homokozóban :) Az egész homokozó készlet egy darab lapátból állt, amit előzőleg a Kinga anyukája ajándékozott Neked. Azon kiválóan össze lehetett veszni. Aztán kitaláltátok (időben szinte egyszerre), hogy a tobozzal sokkal izgalmasabb játszani. El is indultatok keresni párat. Dorci néha meg is kóstolt egyet-egyet, aminek Niki érthetően nem örült. A nap legörömtelibb pillanata az volt, mikor magadtól odamentél a hintához, közben mondtad, hogy híííhhhhaaa (hinta). Bele ültettelek és csodák-csodájára nem üvöltöttél, visítottál, kapálóztál, hanem élvezted :) Egyből telefonáltam Apának, hogy tegye fel a hintát, mert hazamegyünk és hintázni fogsz. Elindultunk haza, de még lementünk a mi játszinkra is. Ott elég szépen eljátszottatok egymás mellett, míg valamelyikkőtök kitalálta, hogy milyen jó megszökni…na, innentől nem volt olyan jó játszani. Haza is mentünk, ahol kipróbáltad a hintát. Itthon is szeretted :) nem tudom, mire ez a nagy változás, de nagyon örülök neki!

Kedd: a délelőtt hamar eltelt azzal, hogy takarítottam, ruhákat teregettem. Sajnos megint történt egy baleset, aminek én voltam az előidézője. A porszívót nem raktam még el, mert nem fejeztem be a munkát, de közben beraktam egy adag mosást. Te pedig jöttél ki a szobából és megbotlottál az ottfelejtett porszívóban. Kikerülhetted volna, mivel nem volt az ajtó eltorlaszolva, de nem kerülted. Így aztán nekiestél a falnak, annak is az élének. Sikerült lenyúzni ismét a nózidról a bőrt, és kicsit az ajkad is megdagadt :((( nagyon sírtál és vigasztalásképp bebújtál az ölembe. Ezután kimentünk az erkélyre, ahol a frissen mosott ruhák között bújócskáztál. Nem szóltam rád, mert olyan nagyokat kacagtál, hogy az se érdekelt volna, ha a ruhák bánják a jókedvedet :)

Délután megint sétáltunk a Nikiékkel (kíváncsi leszek, mikor unnak meg minket…). Homokozni indultunk, de olyan felhős volt az ég, hogy előbb gyorsan elintéztük a boltot. Mikor végeztünk, még mindig nem esett, így elmentünk a játszótérre. Addig volt jó a játék, míg fel nem fedeztél egy pocsolyát a járdán, amibe bele kellett tenyerelned, később térdelned is :( Dorkának se kellett több, egyből ment utánad :) ekkor megvitattuk a „rossz gyerek” fogalmát. Míg Dorkának ilyenek eszébe sem jutnának magától, de ha látja a példát maga előtt, úgy nem kell 2x mutatni neki. Neked eszedbe is jutnak a rosszaságok, és véghez is viszed.Az esti elalvás katasztrofálisra sikeredett. Először Apa kapcsolta le a tv-t, hogy el tudj aludni. Mivel én még itt ültem a gép előtt, zavart a fénye. Lekapcsoltam én is és odabújtam mellétek. Sokáig kerested a helyed, sehogy sem volt jó. Elbólintottál de 5 perc múlva nagyon sírtál. Simogattam a hátad, paskoltam a popsid, de nem lett jobb. Megint 5 perc pihi, új sírás. Áttettelek a saját ágyadba, ott folytatódott a műsor. Pörögtél, forogtál, néha keservesen felsírtál. Arra gondoltam, hogy biztos hozzáérsz ilyenkor a nózidhoz és az fáj. A következő felsírásnál -az elveimmel szemben- adtam inni. (Azért ellenzem ezt, mert vacsira megiszod az egész üveg tejet, ami 300 ml. Éjjel 2x kelsz, minden alkalommal 150 ml teát iszol. Általában 6-fél 7 körül megébredek, és adok egy üveg tejet (300ml), míg alszol. Ekkor szoktam pelust cserélni rajtad, mert általában ekkorra már teljesen átáztat a pisi. Ezért nem szeretem, ha a tejen kívül még iszol. Nem mellékes az sem, hogy bár „játszó cumid” nincs, sokszor az üveg is csak azért van a szádban, hogy cumizhasd, nem pedig azért, hogy igyál.) Ezeket nem figyelembe véve, odaadtam a teát és el is aludtál tőle. Sajnos éjjel ott ragadtam melletted. Nem tudom, Te kialudtad-e magad rendesen, de hogy engem jól össze rugdaltál, az biztos :)))
A mai nap szenzációja: egyedül tetted meg felfelé a lakásunkig vezető 36 lépcsőfokot!

Szerda: reggel elmentünk a piacra, mert egy ideje virágtartó kaspót vadászok. Azt persze nem találtam, viszont vettem zöldségeket vacsira. Mikor hazajöttünk dél volt, úgyhogy jól eltekeregtünk. Alvásidőd végén jött a munkatársam babanézőbe. Sajnos a csengő egyből felébresztett. Hozott csokinyulat és tojást (kiküldetésben volt húsvét óta), és egy fa kirakót. Van már hasonlód, de azt nem szereted túlzottan. Bezzeg ezt! Kb. fél órát csak a ki- bepakolással voltál elfoglalva. Aztán hintáztál is, de abba kellett hagynod, mert vegyíteni akartad a kettőt. Én pedig nem engedtem. Próbálkoztunk az ebéddel, de nagyon az se akaródzott menni. Közben melegváltás történt: Hajni el, Apa megjött. Így együtt leültetek enni. Még a gyümölcsleves tetszett is, de a tarhonyás hús már nem kellett. Még szerencse, hogy a Mama hozott zöldbabfőzeléket. Azt ettél.
Az esti elalvás sokkal gördülékenyebb volt, viszont az éjjel…! Megint 5x biztos fent voltál. Nem tudom, hogy ennek mi az oka. Annyi biztos, hogy utálod, ha takaró van rajtad, mert addig visítottál bele az éjszaka csendjébe, míg le nem vettem rólad. Ilyenkor persze a nadrág térdig felcsúszik, a virgácsaid meg nagyon hidegek. Reggel nagyon fáradtan keltünk Apával, ezért alig várjuk, hogy elkezdhessük a szobád alakítgatását.

Csütörtök: mára a Tündi megkért, hogy vigyáznék-e a Zorkára, míg ő éppen cukros vizet iszogat és orvosi vizsgálatokat végeznek rajta. Örömmel vállaltam. Tündének 9:40-re volt jelenése a gondozóban, de nem tudtunk velük menni, mert vártuk az ebédet( mert egy hónapja rendeljük az ebédet :) ). Mikor megérkezett, felvettük a nyúlcipőt és 10 perc alatt odaértünk. Tünde épp ekkor végzett a vérvétellel és közölte, hogy ma nincs az orvosa, máshoz meg nem akar bemenni, így a mai bébiszitterség elmaradt. Helyette elmentünk a gyönyörű időben egy játszótérre homokozni. Nagyon sok kisgyerek volt már ott, de szerencsére nem kötözködtél egyikkel sem. Néhányszor ugyan Zorkának mentél, bele kapaszkodtál felálláskor, és fellökted, ezt leszámítva nagyon jó volt ott lenni. Gondolom, Zorka nem így vélekedik erről :) A mai mérgelődésem tárgya egy játszótérépítés volt. Ez a játszi, ahol voltunk egy uniós szabványnak megfelelő, fa játszótér, kerítéssel körbekerítve. Közvetlenül mellette épül egy másik uniós, kerítéses játszótér. Ez szép is lenne így, mert elég sok a gyerek, kellene még játszi. Csakhogy ez a most épülő, nem gyerekeknek lesz építve, hanem KUTYÁKNAK!!! Alapjáraton nincs semmi bajom a kutyákkal, de ha egy gyerek is hátrányba kerül miattuk, akkor igenis van. Itt a mi játszóterünkön egy darab homokozó van, és kész. Se kerítés, se egy pad, ahová le lehetne ülni, miközben a gyerkőc játszik. De a kutyák kapnak külön játszóteret! Az ész megáll!

Péntek: rossz idő volt, nem mentünk sehova sem, itthon untuk magunkat. Az éjjel…rettenetes volt. Minimum 5x fent voltál, de nem volt semmi bajod. Az utolsó alkalomnál már nem mentem oda hozzád, várva, hogy visszaalszol magadtól. Talán sikerült volna, de Apa nekiállt háborogni, hogy mikor fejezed már be a hisztizést, és engem faggatott, hogy mi bajod van. Én még mindig nem mentem volna oda, de Ő nem bírta tovább cérnával…szerintem épp az lenne a megoldás, ha nem foglalkoznánk ekkor a hisztivel meg a sírással, hisz valójában semmi bajod! Apa viszont nem így gondolja, ezért volt némi nézeteltérésünk.

Szombat: délelőtt leolvasztottam a fagyasztószekrényt. Most csináltam először. Az egész konyhában állt a víz. Te persze ott tocsogtál benne, és vérig voltál sértve, mikor beparancsoltalak a szobába. Élvezted, hogy a fagyasztó tartalma elérhető, és el is érted. Apa meg hozta ki a szobából a fagyos borsót, gesztenyepürét.Az ebéd már megint nem kell. Csak néhány falat csúszik le, az is nagy küzdelmek árán. Azt hiszem jövő héten visszamegyünk a doki bácsihoz és megkérdezem tőle, hogy mit csináljak Veled. Jó lenne, ha a nem alvásodra is tudna valami tippet adni.Délután elhozta a Mama az egyik kisnadrágot, amit varrt Neked. Felpróbáltad és annyira jól állt! Aztán belejöttünk a próbálgatásba: elővettem a leendő nyári ruhákat és mindet felpróbáltad, hogy jók lesznek-e. Nagyon aranyosak, bár Apával szerintünk a leginkább hozzád illő egy csibészes kertésznadrág. Késő délután elmentünk Nikiékkel a boltba, ami már zárva volt, ezért sétáltunk egy kicsit, ahol ismét kipanaszkodtuk magunkat egymás előtt.

Vasárnap: az éjjel szinte ugyanolyan volt, mint tegnap. Annyi volt a különbség, hogy feladtam az éjszakai végigalvás tervét, így az első nyekkenésre mentem hozzád. Csakhogy elkerüljem a tegnap éjjel történteket. Véleményem szerint így 10 évesen se fogod átaludni az éjszakát, de legalább egyel kevesebb vitában lesz részem.Szinte az egész napot netezéssel töltöttem, mert annyira szépen eljátszottál magadban. Amikor nem, akkor pedig odaültem veled kirakósozni, építőkockázni, labdázni, sátrazni stb. Vagyis nem is neteztem olyan sokat :) mivel még főnöm is kellett. Amiből megint csak nem ettél :( Most pedig megyek és vasalok Apának holnapra ingeket.

Nincsenek megjegyzések: