2008. július 20., vasárnap

127.

2008. július 16.-20.

Hétfőn a rossz időnek hála, nekiálltunk só-liszt gyurmázni. Azt hittem, hogy kicsi vagy még hozzá. Aztán annyira élvezted, hogy magam se hittem. Csináltunk a tenyeredről, a talpadról egy-egy alkotást, meg kiszúróval virágot, szívet, lepkét, hernyót és csigát. Képeket raktam az albumba.

Délután fogorvoshoz voltam hivatalos ismét. Fél 4-re volt időpontom, 5 óra volt, mire behívtak :S Jövő héten újra megyek :( Mikor hazajöttem, Apával kint álltatok az erkélyen, ahol tátott szájjal néztétek a csőtörést elhárító munkásokat, munkagépet. Sőt, egyenesen fel voltál háborodva, mikor hazajöttem és be kellett jönnöd az erkélyről.

Szerdán reggel az erkélyen kezdtük a napot, mert korán jöttek a munkások. Kb. 3/4 órát álltunk kint (csak én, mert Te a kezemben randalíroztál), mikor elfáradtam és bejöttünk. Azt a hisztit...! Alig tudtam elterelni a figyelmed. A "séta" meg a "bolt" szó hallatán kicsit megnyugodtál.

Aztán elmentünk beiratkozni a könyvtárba. (Odafele teljesen gyalog, visszafelé beleültél, majd félútnál kiszálltál, és megint gyalogoltál.) Még egy héttel korábban megérdeklődtem, hogy mi ennek a menete. Azt mondták, hogy az éves díj 900ft, az elveszett könyvtárjegy meg 300ft. Tudomásul vettem. Aztán mégis meglepődtem, mert nem kellett kifizetnem az új olvasójegy árát, mert már úgyis elavult volt :) Ez az jegy való a gyerekkönyvtárba is, ezért volt ez az akció. Ugyanis mostantól könyvfalók leszünk. Első nekifutásra vettem ki Neked 6 könyvet: Kippkopp, Boribon, Anna, Peti és Gergő és Pif meséket. A délutáni alvás előtt már bele is fogtunk az egyikbe. Anna, Peti és Gergő a címe. Először csak a képeket nézegetted és mondogattad a szavakat, amiket már ismersz. Aztán már nem volt az jó, ha én fogtam a könyvet és én lapoztam. Elvetted tőlem (azért féltem, hogy széttéped, mert reggel egy saját könyvből kitéptél egy lapot...) és lapozni kezdted. Még csak meg sem gyűrted a lapot. Azért nem hagylak egyedül vele :) Nem tartott sokáig az alvásod, és ébredés után egyből a könyvért nyúltál. Menni fog ez az olvasósdi... :)

Csütörtökön kifestettem a nagy nehezem megszáradt só-liszt gyurmát. Már amennyire hagytad. Te nem festettél, mégis tiszta festék lett az asztal, a ruhád, az arcod, még a füled töve is. Hogyan???

Délelőtt még "fejlesztettük a képességeidet" fa puzzle-val és formaberakóval. Előbbi már nagyon rutinosan megy. Utóbbival nem játszottunk mostanában, ezért az újdonság erejével hatott. A kör, a négyzet, a téglalap és a csillag hamar a helyére került, a többi csak hiszti kíséretében. Másodszorra már nem volt türelmed (vagy kedved) piszmogni vele, így inkább szétszedted a gömböt, beleraktad a formákat, majd visszazártad a gömböt :))) Ma is kellett nézni a munkásokat az erkélyen, de már nem kézből, hanem hokedliről :) így még jobban tetszett. Hát még nekem :)))

Délután jött a Niki meg a Dorci só-liszt gyurmázni. Dorcinak sok kedve nem volt hozzá, így gyorsan megcsináltuk a keze-lába lenyomatát, és mehettetek az utatokra. Hirtelen elsötétedett az ég és leszakadt. A Nikiék épp indultak volna, de megakadályoztam :) Apa hazavitte őket. Este pizzát akartunk sütni, de a só-liszt gyurma pihent a tepsiben. Apa megkérdezte, hogy miért nem szárítom ki a mikróban, sokkal hamarabb kész lenne. Be is rakott egy kis virágot, de 20 mp elteltével szikrázott egyet a mikró, majd meggyulladt a gyurma :-O Apa gyorsan kinyitotta az ajtót, majd meg is szűnt a tűz. Sajnos, a mikro jobb létre szenderült :( Szerencsére nem vesztettük el a humorunkat, jót nevettünk a cseppet sem vicces kalandon.

Pár napja keserves sírásban törsz ki, ha megyünk fürdeni. Most is így volt. Alig, hogy vizet ért a lábad, máris görbült a szád és kiszállni készültél :) Nem tudom, hogy mi az oka és mi lehet erre a megoldás... Hamar kivettelek, de (mikro híján) a tejci melegedésére várni kellett. Addig ettél vagy 3 falat pizzát. Mikor megkaptad a tejet, egyből elaludtál. Még fél 9 sem volt.

Péntek (azaz ma) reggel leszaladtunk a boltba, mert esett az eső. Miután hazajöttünk, egyből nekiálltam főzni, miközben Te mesekönyvet nézegettél. Utána együtt feltakarítottuk a konyhát, amiben segítettél. Így 10 órára mindennel készen voltunk. Azért kapkodtam ennyire, mert szurira voltál hivatalos délre. Még másfél óránk volt az indulásig, azt munkások utáni kémleléssel töltöttük :)

Elmentünk az orvoshoz, ahol egyedül voltunk. Aztán jött a Mama. A várakozást rohangálással tetted izgalmassá. Többször kinézett az asszisztens, hogy van-e még beteg gyerkőc, de nem volt. De arra a pillanatra annyira bújtál hozzám, pedig nagyon kedves az a néni. Mikor behívtak, kiderült, hogy ma még csak 18.-a van, Te viszont 19.-én töltöd a 18 hónapot...szóval megúsztad a mai szúrkálást :) kaptál egy zöld gatyás, macis matricát és kijöttünk. Udvariasan elköszöntél: "Viszlát!"

Elmentünk még a piacra tekeregni, meg a Plázába mikrót nézni. Már az odaúton elaludtál. Kicsit aggódtam (én már csak ilyen paramami vagyok), mert a "futkosó" kocsival voltunk, amit nem lehet eldönteni, de nem Téged zavart. Mikor hazaértünk és kivettelek a kocsiból, felébredtél, de miután hazacipeltelek és kaptál egy üveg teát, visszalaudtál. Átjött a Niki, hogy lerántsa a bundát a lábamról :) Szerencsére végeztünk, mire felébredtél. Aztán átcsalt magukhoz. Tulajdonképpen csak Téged akart, de engem is megkapott :) Alig, hogy leültem náluk, Apa már hívott is, hogy itthon van és jöjjünk haza. Elmentünk venni egy mikrót, meg a tescóba is. Hazaértünk fél 7-kor, ekkor ettél ebédet :S

Ja, mert újabban az se megy :(

Nincsenek megjegyzések: