2008. november 19., szerda

184.

Átmentem a Mamához, hogy elhozzam a krumplit és feladjam a levelet, amire megkért. (Ezalatt Te édesdeden szundítottál... Apa persze itthon volt Veled, nem hagytalak egyedül!) Szóval siettem oda is, meg vissza is. Nem voltam el összesen fél órát. Mire kijöttem a postáról, öreg este volt. És még csak fél 5 volt ekkor! Nem szeretem a telet :((( A nyarat se, de az más tészta...

oOo

Pár napja azt vettem észre, hogy megindult a nyelved. Annyit dumálsz, hogy győzzem megjegyezni. Vannak új szavaid is (
nézni, segíts, köszi szépen, mit csinálsz?, hol a ...?), de leginkább az eddigieket foglalod mondatba. Már 3-4 szavas mondatokat is alkotsz (hol a Szabi cipője?, Anya mi az?, mit csinál a bácsi?, Apa mi volt az?, kérek még üdítőt most ...). A ragok még egyáltalán nem mennek, csak a birtokos ragok, de az is úgy, hogy Anyaé, Apaé, Mamaé, Papaé , babaé :)

oOo

Ezután leírom az éppen tanulás alatt lévő versikéket. Pirossal kijelölve, amit Te mondasz:

1.
Cini-cini muzsika,
Táncol a kis Szabika.

2.
Esik eső csepereg,
Megáznak a
verebek (Szabika).

3.
Csiga-biga
gyere ki,
Ég a házad
ide ki.
Kapsz
tejet, vajat,
Holnapra is
marad.

4.
Hull a pelyhes, fehér
,
Jöjj el kedves
Télapó.
Minden gyermek várva-
vár,
Vidám ének hangja
száll.
Van zsákodban minden
,
Piros alma,
mogyoró,
Jöjj el hozzánk várunk
rád,
Kedves, öreg,
Télapó!

5.
Húzzuk a szekeret,
Forgatjuk a kereket,
Vezetjük az autót,
Becsapjuk az ajtót.

oOo

Még 1-2 szín hiányzik, és még nincsenek a helyükön, de már előrehaladott állapotban vagyunk a Mikulás és a Jézuska várással :)

2 megjegyzés:

Zsukkata írta...

De ügyes ez a lány! Tiszta irigy vagyok a duma miatt, D. még nem mond semmit :-((

Kata írta...

Majd lesz még több piros is ezekben a versikékben!:) Nagyon ügyes a leányzó!:)
És Te is olyan ügyes vagy ezekkel az alkotásaiddal! Szépek nagyon!:)

(A telet pedig én sem szeretem!!!)