2007. november 4., vasárnap

30.

Már 2 blogban olvastam a gyermek leendő nevéről, ezért én is belefogok.

Amíg nem tudtuk, hogy fiút vagy kislányt hoz a gólya, szentül meg voltunk róla győződve, hogy fiúnk lesz, ezért az Utónévkönyvben csak a fiú neveknél időztünk napi rendszerességgel. (Természetesen) minden nap más-más név volt a befutó. Amikor ismerősök megkérdezték, hogy mi lesz a baba neve, én mindig rávágtam az épp aktuális állást. Mire ők: és, ha kislány lesz? Mi pedig tudtuk, hogy minek lány név, úgyis fiú lesz... Aztán elérkezett terhességem 26.hete, amikor véglegessé vált, hogy rosszul tudjuk...

Mivel Apa monogramja Sz. Sz., én szerettem volna, ha a Tiéd is ez lenne. Mert nekem fontos az is, hogy vezetéknévvel együtt kimondva is szép legyen, meg ne kelljen a gyereknek felnőtt korában szégyenkeznie szülei fantáziátlansága miatt. Mivel nem tetszettek az Sz-betűs női nevek, megegyeztünk abban, hogy Cintia lesz, és bár írva nem Sz-betűs, de kimondva igen. Aztán minél többször mondogattam ezt a nevet, annál inkább nem tetszett.
Az utolsó heteket tapostam, mikor elmentünk ismerősünkhöz (az Ő babájuk érkezéséről már írtam korábban) és Vera megkérdezte, mi lesz a neve? Mondtuk, hogy Cintia, de még meg kell vele barátkoznunk, mert annyira már nem tetszik, mint az elején. Erre Ő: miért nem adtok olyan nevet, ami tetszik is??? Miért nem lesz Szabina??? Ekkor Apával egymásra néztünk, és azt mondtuk, legyen Szabina! És az lettél...

A szülőszobán -mikor még tudtam beszélni 2 fájás között- kérdeztem Apától, hogy mi lesz, ha mégis kisfiú leszel?
Erre Ő: akkor nagyon mérges leszek! (mert akkor már mindenünk rózsaszín volt itthon...) Akkor Szabolcsnak hívjuk.
Na, ez volt az a név, amiről itthon nem beszéltünk, nem is akartam, mert van már a családban, meg Apát Szilárdnak hívják, miért lenne más a gyerekem? Az orvos persze jót mosolygott a dilemmánkon, majd mikor abbahagytuk, megkérdezte, hogy mi is lesz a baba neve?
Apa pedig egyből: majd megmondom, ha már kint lesz!
Én azért szerettem volna, ha megkapod 2. utónévként az én nevemet is, de a nagy igyekezetben ez elfelejtődött...:)
Sebaj, majd a tesónál bepótoljuk.
Ugye, Apa :D ???

Nincsenek megjegyzések: