2009. január 6., kedd

212.

Tegnap elmentünk a dokibácsihoz a 2. Prevenar oltásra. Ezt megelőzte egy reggeli telefon, ugyanis elfelejtettem, hogy mikorra kaptuk az időpontot. Mentségemre legyen mondva, október 27.-én adták az időpontot, amikor is én úgy gondoltam, hogy hol van még az a január???
Oda felé menet megkaptuk a védőnő levelét a 2 éves státuszra. Így azt is megejtettük egyben.
Még a váróban elmeséltem Neked, hogy a doktorbácsi szurit fog adni, ami nem fáj, nem kell sírni, és azért kell, hogy erős lehessél. Ezt kb. 200x ismételtem el, míg vártunk.
Mikor bementünk, a dokibácsi átnézte a szádat, torkodat, meghallgatta a szívedet, tüdődet. A védőnéni megmérte a súlyod: 14, 20 kg!!! A magasságodat nem tudta rendesen megmérni, mert nem egyenesedtél ki, ezért beírta, hogy 91 cm. Ezeket beírta a doki a számítógépbe és azt mondta, hogy az ennyi idős gyerekek közül csak 8% éri el ezt a súlyt, és hogy készüljünk fel arra, hogy 185 cm-nél nem leszel alacsonyabb... Hát nem okozott túl nagy meglepetést, ismervén magunkat (Apa 200 cm, én 175 cm).

Ez a súly percentilis görbéd:


Ez meg a hossz percentilis görbéd:


A szurit kicsit megsirattad, de csak akkor, amikor húzta ki a tűt a combodból. Hősiességedet egy napocskás matricával jutalmazta. Ezután megmutattuk neki a tenyered, amin nem tetszett a bőr. Ki van száradva, és hámlik. Mondtam neki, hogy lásson át a kék filctollon, mert olyan szegények vagyunk, hogy nem futja papírra, így szegény gyereknek a kezére kell rajzolnia :) Meg nyalókára sem futja, ezért szopogattad meg a filcet... Azt mondta, a hámlás a múltkori kéz-száj fertőzés maradványa, kenegessem zsíros krémmel, és lehet a talpadon is ilyen lesz. Erre odadugtad az orra alá a sajtszagú lábadat :)
Kérdezte, hogy sok sárgarépát eszel-e, hogy sárga a tenyered meg a talpad? Mondtam, hogy nem, sőt a gyümölcsöt is akkor fogyasztod el, ha folyik: általában centrifugálnom kell, akkor megiszod, különben nem igen kell. De van, hogy úgyse. A doki bólogatott, hogy ilyenek ezek a gyerekek, hogy nem eszik a gyümölcsöt.
Már csak itthon jutott eszembe, hogy mostanában nagyon rákattantál a sárgarépa-narancs üdítőre, ezt iszol minden nap, de max. 2-3 üveggel (2dl-es).
Írt fel egy immunerősítőt is (EZT) a közelgő bölcsi miatt. 30 napig kell szedned, majd 2-3 hét szünet, utána 10 nap por, 20 nap szünet. Így kell még 3 hónapig folytatni.
Este kicsit melegnek találtam a homlokod, de a lázmérő szerint nem volt hőemelkedés. Na nem mintha bágyadt lettél volna... sőt, fél 11 volt mire elaludtál...
Sajnos, megint melletted aludtam. Nem bírok én már olyan későn vándorolni...

Ma ritka nyűgös voltál. Délelőtt gyalog mentünk a boltba (vagyis én gyalog, Te meg toltad a Pannit :) ), de már kifele jövet nem akartál jönni velem. Hiába vetettem be minden praktikát, csak 1 órás séta után jutottunk el a patikáig. Így legalább megvolt a levegőzés :)
A patikában csak néztem, mikor közölték a gyógyszered árát, de hát az egészségeden nem spórolhatunk!
A lépcsőházban már szabályosan üvöltöttél... hazajöttünk és egyből letettelek aludni. Fél 12 volt. Aludtál 3/4 órát és felsírtál. Egy jó fél óra éneklés, verselés után tudtalak visszaaltatni. Szerintem az oltásnak lehet ez a mellékhatása. Viszont a korai szieszta miatt, talán időben le tudsz feküdni este aludni...

Idén azt hiszem ma voltunk először boltban!!! Így kell elkezdeni a spórolást :)))

5 megjegyzés:

Kata írta...

Gratulálok Cicamóknak, hogy ilyen hősiesen viselte az oltást!:)
Anita is inkább másnap volt nyűgösebb az oltás után, az elsőnél be is lázasodott, a másodiknál csak hőemelkedett volt, de az is csak másnap.
185 cm-nél nem lesz alacsonyabb? Húúú....
Ezt az immunerősítőt a tesóm gyerekei is szedik, de sajna náluk semmit nem ér, ugyanolyan betegesek, pillanatok alatt elkapnak mindent.:( De remélem, Cicamóknak beválik!!!!
Boltban én tegnap voltam először idén.:))

Bianka és Karina írta...

Az tuti,hogy nem vagy egy átlagos gyerkőc..)))Azt a súlyt azt irigylem,legalábbis egy két kilót adhatnál belőle.:))
Én éppen ma megyek,remélem mostmár a 10-est megüti az a fránya mérleg.:DDD

Nagyon ügyi voltál a szurinál!!!!
Egy igazi hős vagy!!!:)))

Pusza!

-krisztina- írta...

Köszi csajok!
A súlymérés után nem is merek panaszkodni többet a nem evés miatt... :)

ilgya írta...

Hát ez a súly tényleg nem semmi a mi 11 és fél kg-hoz képest,de szép arányos,nem is látszik a képeken. (Csak megsúgom,hogy Dávid kb ilyen súlyú és ő már 4 éves,csak 8-10 cv-el magasabb)
2 méter apuka????azta,mondjuk te sem vagy alacsony.....szép magas csajszi lesz.
Kiváncsi leszek én is erre az immunerősítőre,majd számolj be róla és a hatásáról. Mi ezt még nem szedtük. Én most a Béres Cseppről halottam,hogy nem jó,dehát mindenki mond ezt is azt is,csak aztán nem tudunk kiigazodni,hogy kinek mi a jó.
Mi most lekvározunk.....

csai írta...

Ahhoz képest, hogy 1 hónap van közöttük...
A kézi jó ötlet ;)
Őszintén szólva még nem voltunk bölcsiben, így fogalmam sincs, hogy mi a helyzet.... de valószínű a védőnő kicsit lemaradt a statisztikával ... :P Megesik!