2009. február 6., péntek

239.

Bölcsi 7. nap:

Már az utcán is sírva jöttél velem, pedig bevetettem az összes gyerekdalt, amit csak ismerek (Lehet attól sírtál???). Mikor bementünk, hiper gyorsan átöltöztettelek és már mentünk is be is a csoportba. Mondta a Szilvi néni, hogy fél 12-re menjek és otthagytalak.
Megint elrohantam boltba, itthon összevagdaltam a húst, megcsináltam a tarhonyát és már mentem is Érted. A Szilvi néni azzal fogadott, hogy csak szipogtál, mikor bementél hozzá, de aztán mentél játszani a babakonyhával. A többiek addig gyöngyöt fűztek, később Te is velük. A tízórait nem fogadtad el, a gyümölcs sem kellett (csütörtök gyümölcsnap), de amikor ebédhez terített Szilvi néni, már el kezdtél érdeklődni. Aztán szépen leültél az asztalhoz, ahogy a többiek. Azt mondta, hogy ettél sokat, de legalább megkóstoltad az ebédet. Mondtam, hogy itthon is csak kóstolgatsz... És még azt mondta, hogy elég jó, hogy odaültél a többiekhez, mert van olyan új lurkó, aki nem ül le közéjük, hanem inkább üvölt. Aztán ebéd közben Szilvi néni elővette az ágyakat, Te meg kérdezted tőle, hogy "mit csinálsz?" meg, hogy "mi az ott?", és azt válaszolta, hogy ide fekszenek le a gyerekek ebéd után, és nem sokára már Te is itt fogsz velük aludni. Erre egyből rávágtad, hogy "hazamegyek" :).
Addigra én már vártalak az öltözőben. Mikor megláttál, (nem túlzok) szaladva tetted meg azt a 2 métert :))) Megölelgettük egymást és öltöztünk, majd hazajöttünk. Közben kérdeztem, hogy mit ettél? és azt válaszoltad, hogy "bojsót". És valóban az volt ebéd :)

Bölcsi 8. nap:

Ma Apa is itthon volt, mikor indultunk. Most Ő is láthatta, hogy ilyenkor a bölcsi szó hallatán eltörik nálad a mécses... Az odaúton végig énekeltem neked, meg mondtam, hogy megyek boltba, meg a postára, és már ott is leszek a bölcsinél. Erre mindig azt válaszoltad, hogy "Anya is megy bölcsibe". Mondtam, hogy "nem... hanem hova megy Anya?" Válasz: "Posztája isz"
Aztán 4x csengettünk, mire beengedtek, és ekkor már sírtál a kapuban. Az öltözőben is párszor megbeszéltük, hogy hova megyek, és hogy mikor jövök. Aztán mikor kész lettél, mondtam, hogy mehetsz is, és már nem a kijárat felé mentél, hanem a csoportba :) szipogva ugyan, de legalább jó felé.
Ma már több mindenre volt időm: boltba mentem, aztán a betegeskedő Apának centrifugáltam gyümilevet, főztem tarhonyát a maradék pörkölthöz, elmosogattam, és odatettem a zsírszalonnát kisütni, majd meghagytam Apának, hogy foglalkozzon vele, amíg elmegyek Érted. Egész úton az járt a fejembe, hogy vajon eszel-e ebédet, mert milyen jó lenne, ha ezután főzhetnék olyan dolgokat is, amiről tudom, hogy Te nem eszed meg, de mi igen. És ha ennél rendesen a bölcsibe, akkor ez nem lenne többé gond.
Az öltözőben már ott volt a Gergő anyukája, vele váltottunk pár szót, de hozzá már hozták is a kisfiút. Jött még egy anyuka, akit azzal fogadtak, hogy belázasodott a kisfia... Mikor már ők is elmentek, akkor jöttél Te. És azt mondta a Szilvi néni, hogy megettél egy fél tányér krumpli főzeléket, sült hússal!!! Utána az almába kettőt haraptál, de nem kellett és visszatetted. Annyira jó volt ezt hallani! Főleg, hogy itthon nem nyúlsz az ételhez, ha húst látsz benne... Megkérdeztem, hogy sírtál-e? Azt mondta, hogy nem, de ezek a sírások általában csak az Anyukának szólnak, ritka az a gyerek, aki napjában többször sír.
Egyszer kikéreckedtél pisilni, és akkor kiszaladtál az öltözőbe, megnézni, hogy "hol van Anya?", de mondta a Szilvi néni, hogy eszel ebédet és utána már megyek is érted, ezzel el is terelte a figyelmedet :)))
Hétfőn már 8-ra megyünk és még csak ebédig maradsz, kedden vagy szerdán megpróbál elaltatni.

Még tegnap történt a délután folyamán, hogy egyszer csak elkezdtél ilyeneket mondani: "süt a nap, süt a pét (pék)", meg "alma, alma, pijosz alma, fenn a fán". Aztán eszembe jutott, hogy úgy 1 hónappal ezelőtt délutánonként játék közben bekapcsoltam a Gryllus cd-t, de mivel nem láttam, hogy érdekelt volna, nem erőltettem. Ezek szerint tévedtem... :)

1 megjegyzés:

Bianka és Karina írta...

Ténleg nagyon jól sikerült a játékos du-án.
Nekem is a kirakó a kedvencem.
Nálunk az ilyen du-ánból sok van de csak a kirakóval játszom.
Sajnáljuk,hogy a bölcsi már nem jön be annyira,de reméljük,hogy hamarosan vissza zökkensz és nem lesz semmi gond az ottalvással sem.:))
Pusza!