2009. szeptember 26., szombat

Csak egy kérdés...

Szerintetek 6-7 éves korában is fogja érdekelni a Szabit, hogy van egy bekerített udvara, saját homokozója, hintája, medencéje, kiskutyája, csirkéi, kakasa stb?

Addigra ugyanis szinte biztos, hogy tudunk saját kuckót összekaparni, viszont az a félelmem, hogy addigra belé rögzül az, hogy mindent készen kap (pl egy szép dobozos játék), nem pedig maga gyűjtögeti össze az udvaron található kincsekből. Vagy hogy a szórakozás a lakótelepi játszótérből (ahol a nála nagyobbak vadulnak, a szülők cigiznek, a kutyák sz*rnak), az erkélyen való játékból, esetleg a tv nézésből áll.
Úgy látom, hogy most van abban a korban, amikor rácsodálkozik a világra: tud örülni egy apró lepkének, ami az orra előtt repked, vagy egy szép formájú botnak, kavicsnak, egy szép virágnak...
Vajon ha csak 6 évesen lesz lehetőségünk a saját házra, akkor még be tudja pótolni az elvesztegetett időt, vagy már unatkozni fog a nagy semmittevésben?

5 megjegyzés:

Bianka és Karina írta...

Jöttünk olvastunk és mosolyogtunk!:)
Elöszőr is Anya tessék jegyezni azokat a dumákat,mert nagyon jók.:)))
Gratula a fogyózáshoz és kitartást,jól haladtok,ne hagyjátok abba!!!:))
Nagyon jók a képek is.:))
Annyi mindent akartam még írni,de....na majd legközelebb.
Pusza!
Bius és Judit

Timocska írta...

Szerintem igen. Én nagyon szerettem szaladozni a kertben, régészeset játszani, mindenféle elrejtett kincset keresgetni. Aztán, szívesen tanultam később kinn az udvaron is. Meg jó volt szalonnát sütni, bográcsozni stb. :)
Úgyhogy én maximálisan támogatom a kertes házas ötletet!

Lepkevár írta...

Szerintem is igen!

Mi tavaly még nem mertük meghozni ezt a döntést, mert aránylag jól elvolt R. is itthon, elég jól le lehetett kötni. Az idei nyár már katasztrofális volt, ezért vágunk most bele. Volt, hogy egész nap verte a cipőjével az ajtót, hogy ő megy valamelyik mamához-tatához, mert ott van kert, homokozó, kismedence, stb...

Ismerősök szerint 10-12 éves korig imádják az udvart, utána is csak azért/akkor csökken az érdeklődés, ha inkább számítógépezne, tévézne a gyermek. Ami ugye nagyban függ tőlünk is...

Remélem, sikerül nektek, de azért sokat ne szomorkodj rajta, pontosan ugyanolyan okos és értelmes gyerekek nőnek fel kertes ház nélkül is, ez csak egy plusz dolog, amitől jól érezhetik magukat.

ilgya írta...

Nem fog unatkozni a kertes házban még akkor sem,ha megszokta a panelllakás ilyenfajta kényelmét,ez csak rajtad múlik. Kertes házban is lehet bent ülni a 4 fal között,és még a szomszédok rikácsolása is áthallatszik...úgyhogy lehet itt is pont olyan körülményeket teremteni mint ha panellba lakna az ember...csak azt akarom ezzel mondani,hogy ez nagyban függ tőletek,hogy hogy alakul. De ha ekkor van lehetőség kertes házra akkor úgysem tudsz semmit tenni,és így is szerintem a lehető legjobb döntést hoztátok. 6 évesen még nem olyan nagy,és mi van a kistesójával?

Kata írta...

Szerintem is igen, fogja érdekelni! Nem fog unatkozni!
Majd meglátod, be sem fogod tudni Őt vonszolni a házba!:)
Én is kertes házban nőttem fel, szerettem kint lenni, ott játszani, még tanulni is jobban szerettem kint, mint bent a házban.
Tesóm gyerekei 8 és 11 évesek, és amikor lent vannak apunál, ahogy felébrednek reggel, már mennek is ki játszani, és este 8kor még alig lehet őket beterelni a házba.

Puszi Nektek!:)