2009. november 21., szombat

344.

34. hónapos összefoglaló:
  • Játék: kedvenced a baba. Mostanában Pandórának hívják (nem rég született egyik bölcsis társadnak kistesója, akit szintén így hívnak). Képes vagy egész nap hurcolni, ha esetleg mással is játszol, akkor is bevonod a babát is a játékba. Állandóan vizsgálod a pelusát, vetkőzteted, öltözteted (ez még nem megy), ő is velünk eszik-iszik, amikor aludni mész, és levetkőztetlek, őt is annyira le kell, ahogy téged.
    Nagyon szeretsz rajzolni. Enélkül nem telik el egy nap sem. Kezdjük felismerni a rajzolt lényeket. A bölcsiben rajzoltál a héten nyuszit, aminek látszott a hosszú füle, szeme, keze, lába. Tegnap meg lufit rajzoltál, amin felismertem a lufit is, meg a madzagját. De megy már a süni, vonat, katica, hóember is.
    Pár napja előszedted a repülőteres kirakót, és minden nap1x-2x kirakjuk. Te ülsz, várod, hogy adjam a darabkát, megmondom hová, hogyan rakd, és odateszed. Jobb esetben. Rosszabb esetben forgatod és teljesen máshová teszed, ahová természetesen nem passzol, és az nagyon nem tetszik neked. Gondolom 1-2 nap múlva újra elrakhatjuk ezt a játékot is, hogy 1 hónap múlva elővegyük 4-5 napra. És így tovább.
    Néha elővesszük a playmobil emberkéket is, akiket megetetsz, megitatsz, a lovaikkal vágtatsz egy kört, majd mindenkit lefektetsz aludni.
    Szeretsz még ollóval is vágni. Eszméletlen micsoda rendetlenség van utána! Ritkán van forgalomban.

    Ha nagy ritkán nekiállok kreatívkodni, akkor természetesen te is ott vagy mellettem és segítesz. Általában a hozzávalókkal játszol valamit, amivel nagyon jól elfoglalod magad, jó sokáig.
    Teljesen feladtam a mesekönyvből való olvasás tervemet. Be kell látnom, hogy téged nem érdekel :( Azt nem mondom, hogy egyik sem, de a nagy többség nem köt le. Csak az olyan mesék érdekelnek, amikhez részletes kép van. Sokkal inkább szereted azt, hogy egy képről elmesélem, mik találhatók rajta, minthogy elmeséljek egy mesét. Szoktam venni havonta 1x valamilyen magazint, és azok nagyon tetszenek. Ha rövidek a mesék, akkor jó esetben végighallgatod. Leginkább úgy, hogy amiről mesélek, rögtön megnézzük a képet hozzá.
  • Evés: általában jó. Még mindig megjegyzik a bölcsiben, hogy jól ettél, és hazajöttünk után egyből ebédelünk (uzsonna után), amikor is rendes adag ebéd lecsúszik. Este fürdés után még vacsorát is eszel.
    Egyedül kezded el az evést, és mikor "elfáradtál", akkor kell csak megetesselek. Ismeretlen ételeket továbbra sem fogadsz el.
    Változás még, hogy a csokit már kiköveteled magadnak!
  • Alvás: hét közben fél 8-8 körül. Ez csak akkor, ha én dolgozom, mert Apa be tudja veled tartani a "szabályokat". Amikor éjjel hazajövök, akkor viszlek át a szobádba, ahol reggelig alszol.
    Ha itthon vagyok este, akkor 1 órával később alszol el közöttünk, átvisz valamelyikünk, de éjjel tuti felébredsz, úgyhogy vagy én megyek át, vagy áthozlak Apa mellé és én meg megyek a te szobádba.
    Hétvégén meg teljesen össze-vissza alszol el, és sokszor van úgy, hogy közöttünk is maradsz egész éjjel.
    Szóval az alvás tiszta káosz.
  • Viselkedés: félős vagy még mindig. Azokkal szemben is, akiket ismersz. Múlt héten voltunk a Dédinél, és kellett majd fél óra, hogy hajlandó legyél elvenni a kubut az asztalról. Addig a hátam mögött bujkáltál. Aztán feloldódtál és utána már boldogat adtál puszit mindenkinek, beszélgettél is.
    Még mindig tart a hisztis korszak, de! Úgy néz ki, hogy egész kezelhetőek lettek a rohamaid. Ha valami nem tetszik, toporzékolsz, meg ráveted magad az ágyra. Ilyenkor mindig erélyesen rád szólok, hogy hisztizni menj át a szobádba, és ha befejezted, akkor gyere vissza! Ez a héten tökéletesen bevált, 2-3 perc után jössz is vissza, hogy befejeztem, átjöhetek? vagy már nem hisztizek, visszajöhetek?
    Ezen kívül elég szófogadatlan vagy sajnos :( Ha sétálunk, és ezt kisbaráttal tesszük, akkor hiába is minden szó, amit kiejtek, mert úgysem hallgatsz rám. Viszont, ha motorral mész, vagy babakocsival, akkor az a szokásod, hogy jócskán előresietsz, majd visszafordulsz, és jössz hozzám. Még mindig nem mertem kipróbálni, hogy megállsz-e az út végén, mindig utánad futok, és együtt megyünk át.
  • Beszéd: egyik nap kérted, hogy mondjak Mikulásos mondókát. Csak 2 jutott eszembe, de azok nem tetszettek. Ezért aztán elkezdtem énekelni a Mikulásról, csak úgy fejből, semmi rím, semmi dallam. Annyira tetszett, hogy táncoltál, tapsoltál hozzá. Azóta minden nap kell énekelnem, a témát te választod: Mikulás szakálla, kutyus, mesekönyv stb. Nagyon nehéz feladat!
    Amúgy teljesen folyékonyan beszélsz, igazi élvezet veled társalogni. Sokszor olyanokat mondasz, ami csak a fantáziád szüleménye, de éppen ettől színes. Azért még van jócskán halandzsa is, ami szintén folyékonyan ömlik belőled. Meg akad olyan is, amikor nem jut eszedbe egy szó, akkor azt gondolkodás nélkül helyettesíted egy halandzsával.
  • Súly: 16,2 kg
  • Magasság: 101,5 cm
  • Kobak: 50,5 cm
  • Cici: 56 cm
  • Poci: 54,4 cm
  • Talp: -jobb: 15,5 cm, -bal: 16 cm
  • Tenyér: 12 cm


4 megjegyzés:

Lepkevár írta...

Szerintem tiszta anyja lánya ez a kiscsajszi! Az utolsó fotón főleg úgy tűnik! :)

M írta...

Azt akartam írni, mint az előttem szóló, de így már nem írom :-)))

-krisztina- írta...

Örülök ám neki, mert mindig azon parázok, hogy rám nem is hasonlít :)

Bianka és Karina írta...

Én is csatlakozom az előtem szólókhoz.:))
Ügyes kiscsaj!:))
Anya te meg indulhatsz a csillg születikbe,ha ennyire megy a költészet.:)))
Pusza!