2010. október 25., hétfő

Gyakorlat

1. nap az oviban:
Reggel 8ra mentem. Megtaláltam a csoportomat és az óvónénit (Rita néni), aki azt mondta, hogy csatlakozhatok a gyerekekhez. Le is ültem az egyik asztalhoz legózni, a nagy dumásabbak egyből rám telepedtek és beszédbe elegyedtünk. Közben az első asztalnál őszi képet festettek néhányan. Utána elcsaltak a lányok a szőnyegre, ahol labdát gurítottunk egymásnak, miközben zöldség, állat, fiú, lány, autómárka stb. nevet kellett mondani. a Trabanttal befürödtem... :) Reggeli következett, a naposok megterítettek, és leültek enni. Utána elvitték a tányérokat poharakat a helyére, és leültek a szőnyegre névsorolvasásra. 5 perces torna következett össze-vissza hajlongásokkal :) utána körjátékoztak (Zöld paradicsom, liliom, liliom./Megcsalt a szívem, jól tudom, jól tudom./Egy életem, egy halálom, vagy tetőled el kell válnom/édes galambom!), verset tanultak(Tamkó Sirató Károly: Ég), meghallgattunk egy mesét "a kérlek nevű varázsszóról", megbeszéltük a tanultakat, az óvónéni dúdolásából ki kellett találni, melyik dalra gondol, és el is énekelték (Ki lakik a dióhéjban?, Hívjad a falovacskát, Lánc, lánc, Eszterlánc stb.) és szabad foglalkozás volt ebédig. A naposok megterítettek, a többiek kezet mostak, egyéb folyó ügyeiket intézték. Berni néni felszolgálta az ebédet: vegyes zöldségleves, főtt hús, rizs, gyümölcsmártás. Amíg mindenki eszegetett, én átfolyattam 3 kancsó vizet a szűrőn, merthogy az oviban szűrt vizet isznak. Ebéd után leszedték a naposok az asztalokat, és mentek fogat mosni. Közben Berni néni felporszívózott és kivitte a tányérokat, maradékot. Mivel Rita néni is ment haza ebéd után, a gyerekeket szétosztottuk a többi csoportba, ahol lefektették őket. 3/4 1kor eljöttem.
2. nap:
8ra mentem. Az alkotó sarokban már rajzolgattak, színeztek páran. Én leültem az asztalhoz, és már jött is a társaság :) Odajött Cintia és a Máté, velük szinte az összes játékot végigjátszottuk, amik a polcon voltak. Korábban volt reggeli (ők tízórainak hívják), mert a nagycsoportosokhoz jött a kresz oktató, mi addig a kicsikkel átmentünk a szomszéd csoportba, ahol már elkezdték a tornát. Cédéről szólt nekik egy kis pattogós zene, sokkal jobban is ment a mozgás. A mi csoportunk a szőnyegen játszott, míg a vendéglátó csoport nekifogott a reggelinek, és sóvárogva figyelt minket, ahogy játszunk :) Amikor végeztek, ők is csatlakoztak, és ekkor elkezdődött az erezd el a hajam! Azt hittem sose telik le a félóra :) mindenki velem, az újdonsággal akart játszani. Mikor kezdett durvulni a helyzet, Rita néni megmentett, és mehettünk vissza a mi csoportunkba. Volt névsorolvasás, gyakoroltuk a verset, és ki kellett találni, hogy milyen állatra gondol az óvónéni? Háziállat, 4 lába van, rá is lehet ülni, de be lehet fogni munkára... A ló. Ezután visszakérdezett a gyerekektől, hogy milyen állat a ló? Hány lába van? Mit lehet csinálni vele? Ugyanezt eljátszotta a tehénnel is. Nekem ez tetszett a legjobban!!! Ezután szabad foglalkozás volt. Én megint az asztalnál kötöttem ki, megint Cinti, Máté, meg Balázs csatlakozott. Az eddig még nem használt játékokat is elővettük. Egyszer csak megkérdezte a Rita néni, hogy mit csináltam a Mátéval? A halál vize is levert... Azt mondja, hogy a Máté nem szokott ám így elülni az asztalnál játszani, ő csak rohangál fel-alá a szobában, most meg mindent kipróbál, mintha eddig nem lettek ott ezek a játékok. Csendben örült a szívem :) Ebéd előtt még játszottak egy székfoglaló játékot, de sajnos sírás lett a vége :( A naposok megterítettek, én szűrtem a vizet, Berni néni hozta a tányérokat, Rita néni meg merte az ebédet. Mindenből szigorúan 1 merőkanállal! Bableves volt és buci nudli. Ebéd után fogmosás, alváshoz készülődés, ágyak megkeresése. Én meg jöttem haza 3/4 1kor.

Nincsenek megjegyzések: