2011. március 31., csütörtök

4 évesen...

Végül is 2 hónap alatt csak össze tudtam szedni :) A száraz tények szerint 113 cm (azóta már 114 cm), és 21,3 kg (azóta 22 kg) vagy, 28-29-es a lábad, 116-122-es (vagy angol méretben 5-6-7 évesre való) ruhákat veszek. De ezen felül... Elfogultság nélkül írom, hogy szép és okos vagy, valamint cserfes, néha pimasz, feleselő, nagyszájú (csak hazai pályán), zseniális színésznő (Gobbi Hilda hozzád képest egy tehetségtelen ripacs :D), nagyon félős, bújós, akaratos, igazi nő, aki reggel oviba indulás előtt a rúzst (labello) sosem felejti el, és a Mamát mindig rá lehet venni a körömlakkozásra, sminkelésre is. A beszéddel nincs gond: szépen, tisztán beszélsz, bár gyakran használod az "izé"-t, és előfordul halandzsa is, ha nem jut eszedbe a megfelelő szó. Egy filmet nem lehet végignézni (mit filmet? egy reklám blokkot sem :D), mert folyton csacsogsz. Sokat énekelsz (meg táncolsz), mixeled is a dalokat, sokszor a játékba belefeledkezve verset mondasz, de kérésre nem vagy hajlandó elmondani, hogy mit tanultok az oviban. A versekből, dalokból gyakori, hogy csak keveset jegyzel meg, azt is rosszul, ezért gugli barátomnak napi szinten kérem a segítségét. Az étvágyad nem a legjobb, de azért nem is panaszkodom, főleg, hogy nem lenne ennyi a súlyod, ha úgy kergetnélek az étellel az asztal körül. Ezen a héten mondjuk 5x kellett rizses valamit csinálnom, mert most épp az a tuti. Már szereted a csokit, gumicukrot is, amire régebben nem volt példa. Játékban még mindig nem tudok jót venni :( vagyis inkább vásárolok magamnak, mint hogy el tudjam találni az érdeklődési körödet... A szülinapi ajándék emiatt nem is lett változatos vagy inkább ötlet dús: ruhák, könyvek, rajzsablon, filctoll, színes ceruzák, matricák. Látom, hogy nem vagy oda egyikért sem, de a Mamának azt mondtad, hogy pont azt kaptam, amit kértem! A legjobb játékok még mindig azok, amik nem kerülnek igazán pénzbe: olló, ragasztó, ceruza, filctoll, papír a rajzoláshoz, színezéshez - ezek minden nap használatban vannak; a babakonyhába az általam főzött zöldségek, fűszerek, kizárólag az én fazekaimban, fakanalammal keverve - ez többnyire hétvégén, a közös főzések alkalmával. 10 alkalomból 2x játszik szerepet a baba, de akkor jön velünk mindenhová: bolt, séta, ovi, fürdés, wc... A múlt hétvégén megtanultál biciklizni, szerintem most ez lesz az idei év slágere :) Nagyon nehéz dolgom van (szerintem), mert ünnepek körül mindig fejfájást okoz, hogy mivel tudnék igazán örömet okozni, mert nem adhatok egy marék sárgarépát, vagy szórólapos újságot, habár tudom, hogy ezekkel órákig ellennénk... Gondolom ebből sejthető, hogy a karácsonyi ajándékok már a polcokon pihennek úgy 2 hónapja... A Mama megengedte, hogy gépezzél nála. Ott már bekapcsolod, elindítod a netet, és azon a játékot is. Többnyire a sminkelős-körömfestős-öltöztetős lányos játékok érdekelnek, de gyakori, hogy csak írsz word-ben. Itthon lényegesen kevesebbet töltesz számítógép előtt, egyedül szinte sosem. Megengedtem, hogy rendezd a farmomat: vetsz, kapálsz, ganézol, tenyészted az állatokat :) Az ovit továbbra is imádod, ez nagy szerencsénk. Még akkor is, ha a korai gyűjtő csoportba kell menni. Vasárnap, mikor szomorúan állapítjuk meg, hogy mindjárt megint hétfő, te ujjongsz, hogy végre találkozhatok a barátaimmal! Állandóan két barátnő körül forognak a mindennapjaink: Rebeka és a Dzseni. Nem ismerem őket (mármint láttam őket, de még nem beszéltem sem velük, sem a szüleikkel), biztos aranyosak. Persze vannak, amik nem tetszenek: pl. R-nak van egy idősebb tesója és annak barátja, akik este punisat-kukisat játszanak. Nem szeretném tudni, hogy ez mit takar... Vagy hogy egyikük felvilágosított, hogy a kisbaba a puniból jön ki, és az nagyon fáj... Elsimítottam egyelőre a témát, mert szerintem nem kell még fogalmadnak lenni az élet ezen részéről. Gyakori téma: mikor lesz már nagy a hasam? mikor fog születni kisbabám? (hát, remélem addigra már ősz lesz a hajam! Bár már most is eléggé az...) Vagy ha ezek sokára, akkor mikor leszek már iskolás? Általában szeretsz mindent magad csinálni: tusolás, kakaó készítés, körömreszelés, cipő bekötés (tudsz masnit kötni!!!), mégis a wcről lehúzott bugyival jössz ki, és nekem kell felhúzzam. Tudsz egyedül öltözni, de ritkán bizonyítod. Csak hétvégén, amikor te válogatod össze az aznapi ruhát. Az oviban hiába kérlek, könyörgök, kedvesen-mérgesen, nem szoktál egyedül öltözni-vetkőzni. A ruha összeállítása nagyon megy, nem számít, hogy ott kint fogcsikorgató hideg van, te "kapkodóban" szeretnél oviba menni, meg miniszoknyában és nylon harisnyában. Azért többnyire még én diktálok, de jó a reggelt veszekedéssel kezdeni... Ha együtt vagyunk a mesélés is nagy szerepet kap, bár nincs sok türelmed végighallgatni egy néhány perces mesét. A könyvtárból mindig 4-5-6 könyvvel térünk haza, amiből 1-2-t olvasok fel. Leginkább a Barbie, Hercegnő, Kisvakond mesék érdekelnek, de elfogadod azt is, amit én választok. Mivel tavaly óta végre újra olvasok, így sokszor látsz engem olvasgatni, ilyenkor hozol magaddal egy könyvet -minél kevesebb benne a kép, annál jobb- és olvasunk együtt. Mindenki a magáét. És ez így megy hosszú perceken át, tök csöndben :) Az elalvás nem megy egyedül. Az ebéd utáni alváskor (itthon ez csak hétvégén van), könyörgés nélkül lefekszel, elmesélek 1-2 mesét, összebújunk és elalszol (és én is...). Este fürdés után vacsora, ma éppen kakaós csiga és az elmaradhatatlan kakaó, utána ágyba be, mesekönyv elő, ma éppen a Palacsintás király, abból is egy fél oldal, és alvás. De ha nem is ilyen gyorsan, akkor még egy Micimackó dal elejétől a végéig, és utána már biztos alszol. Többnyire én is :) Igyekszünk korán nekikezdeni az esti szertartásnak, fél 7 körül fürdés, fél 8 körül alvás (vagy fél órával később). Mert délelőttös héten 5:20-kor kelsz :(
A lényeg, hogy nekem pont így vagy jó, ahogy kaptalak, a fontos az, hogy boldog légy!

7 megjegyzés:

Timocska írta...

Tényleg sokmindenben hasonlóak! Nem is írtam Lillusnál a táncot, de ha zenét hall, már riszál is! :-) Körömreszelés nála is van, meg farmrendezgetés is! :-)

M írta...

Egészen elképesztettek a méretek ismét! Nálunk még mindig rámegy a leányzóra a 1,5-2 évesekre való body...
Hogy hol jön ki a gyerek, az már nálunk is téma, de soha nem is titkoltuk, a Sehány éves kislány szerintem szépen, egyszerűen elmagyarázza. A másik dolog viszont - ilyen formában - engem is megijesztene :-O

Bianka és Karina írta...

Hát nagyon sok hasonlóságot vélek felfedezni csajaink közt,de le a kalappal,Szabi nagyon nagyon ügyes csaj!!!!
No meg a súly és a ruha méret,tátva maradt a szám!:)
PUSZA!

-krisztina- írta...

jaaaa, a méreteit nem a jó étvágyának, sokkal inkább a szülői géneknek köszönheti :)
annyira azért ne irigyeljetek ám, mert szokta cipeltetni a sejhaját rendesen, én meg eleget is teszek effajta kéréseinek...
Manka! Köszi a jókívánságot!!! az ajánlott mesekönyvet most töltöm le, aztán majd elolvassuk együtt :) és még a Szabi szülinapjakor kérdezted, hogy mi az a repülő szőnyeg az üdvözlőlap elején? :D az a jele az oviban... de sál :DDD

M írta...

Örülök, hogy segíthettem a tippel! Szerintem azt a könyvet nem csak olvasni, de nézegetni is egy élmény, olyan szépek a rajzok!

Nádasdi Szabó Zoltán írta...

Igen aranyos a blog, tetszik!

-krisztina- írta...

Köszönöm, remélem majd neki is tetszeni fog :)