2008. május 4., vasárnap

103.

Anyák napja

Elsőként szeretnék Anyukámnak ezzel a verssel nagyon boldog Anyák napját kívánni! Azóta tudom, hogy milyen csodálatos érzés május első vasárnapján felébredni, mióta én is Valakinek az anyukája lehetek. Valójában, míg ezt nem éltem át, addig ez a nap nekem csak egy volt a többi közül. Reggel felkeltünk, mindig megköszöntöttük Anyut, de valahogy ennyiben abba is maradt számomra az ünnep...

Aztán tavaly reggel, miután Te és Apa felébredtetek, Apa a kezedbe adott egy csokor gyöngyvirágot, és így keltettetek fel engem. Abban a pillanatban tudatosult bennem, hogy ez Anyunak is ilyen érzés lehetett éveken keresztül??? Azóta tudom teljesen átérezni, hogy milyen rendkívüli dolog Anyának lenni.


Mikor kicsi voltam, ki vigyázott reám!
Patyolat pólyába Te takartál, Anyám.
Te tanítottál meg a legelső szóra,
Óvtál minden rossztól, tanítottál jóra.
Szerettél, neveltél, fáradoztál értem,
mikor beteg voltam, virrasztottál ébren.
Lázas homlokomat kezed hűsítette.
Amikor fáztam, zimankós hidegben,
Két meleg tenyered védett, melegített.
Ha Te simogattál, nem is volt már hideg.
Mindig erős voltál, én meg mindig gyenge.
Ha csak ruhád szélét fogtam a kezembe,
erős lettem én is. Így múltak az évek,
Gyenge, gyermekkori, gyönyörű emlék ez.
És most, Anyák napján, mit mondhatnék Néked
Két fáradt kezedért szóval köszönetet?
Úgy érzem, hogy most kicsi vagyok, gyenge
Ennél több, ennél szebb nem is jut eszembe.
De az első emlék mindent elmond talán:
Patyolat pólyába Te takartál, Anyám!

(Donánszy Magda: Anyák napján)

Cicamóktól Mamának szeretettel!

Édes-kedves Nagyanyókám!
Anyák napja van ma!
Olyan jó, hogy anyukámnak
is van édesanyja.
Reggel mikor felébredtem
az jutott eszembe,
anyák napján legyen virág
mind a két kezembe.
Egyik csokrot neked szedtem,
odakünn a réten,
Te is sokat fáradoztál
évek óta értem.
Kimostad a ruhácskámat,
fésülted a hajamat,
jóságodat felsorolni
kevés lenne ez a nap.
Köszönöm, hogy olyan sokat
fáradoztál értem,
és hogy az én jó anyámat
felnevelted nékem.

Nincsenek megjegyzések: