2009. május 3., vasárnap

280.

Minden Anyukának ezzel a verssel kívánunk nagyon boldog Anyák napját!

Ó, ha cinke volnék,
útra kelnék,
hömpölygő sugárban
énekelnék –
minden este
morzsára, buzára
visszaszállnék
anyám ablakára.

Ó, ha szellő volnék,
mindig fújnék,
minden bő kabátba
belebújnék –
nyári éjen,
fehér holdsütésben
elcsitulnék
jó anyám ölében.

Ó, ha csillag volnék
kerek égen,
csorogna a földre
sárga fényem –
jaj, de onnan
vissza sose járnék,
anyám nélkül
mindig sírdogálnék.

(Weöres Sándor: Buba éneke)

Ezzel a verssel pedig az én Anyukámnak szeretnénk kedveskedni:

Hajnaltájban napra vártam,
hűs harmatban térdig jártam,
szellő szárnyát bontogatta,
szöghajamat fölborzolta.
Hajnaltájban rétre mentem,
harmatcseppet szedegettem,
pohárkába gyűjtögettem,
nefelejcset beletettem.
Hazamentem, elpirultam,
édesanyám mellé bújtam,
egy szó sem jött a nyelvemre,
könnyem hullt a nefelejcsre.
Édesanyám megértette,
kicsi lányát ölbe vette,
sűrű könnyem lecsókolta,
kedve szóval, lágyan mondta:
„Be szép verset mondtál, lelkem,
be jó is vagy, kicsi szentem!"
S nyakam köré fonva karját
ünnepeltük anyák napját.

(Fazekas Anna: Köszöntő)

2 megjegyzés:

Kata írta...

Drága Krisztina!
Nagyon szépen köszönöm Neked, hogy gondoltál rám, annyira jól esett!!!!
Utólag kívánok én is Neked boldog Anyák Napját, remélem csodálatosan telt!:)
Milliószor puszillak Benneteket!!

Kata írta...

Merre vagy?? Hiányzol!! :)

(Nem mintha én gyakrabban írnék, de azért még reklamálhatok.:DD)

Puszillak!:)