2009. július 19., vasárnap

302.

Ma vagy 2,5 éves!!!

Súly: 16,1 kg
Magasság: 96,5 cm
Kobak körfogat: 50,5 cm
Cicikörfogat: 55 cm
Pocikörfogat: 54 cm
Talp -jobb: 15,5 cm -bal:16 cm
Tenyér: 11 cm

Evés: általában jó. A bölcsiben mindig azt mondják, hogy ettél szépen és sokat. Alig, hogy hazaérünk, eszel velünk ebédet rendes gyerek adagot. Aztán fürdés után vacsit is.
Ami mindig elfogy: rántott hús rizzsel, csemege uborka, kenyér, kecsap, tökmag, szotyi, csipsz...
Itthon mindig elhangzik evés közben, hogy etessél Anya! és ilyenkor belátom, hogy mindketten akkor járunk jól, ha megetetlek. Úgyhogy tisztán eszel, mert igyekszem úgy etetni téged, hogy ne legyél egy maszat.

Alvás: este közöttünk, fél 8-8 körül (ez hétköznapra és bölcsi időszakra vonatkozik). Amikor elaludtál valamelyikünk átvisz a helyedre és ott is maradsz reggelig (vagy maradsz mellettünk és akkor senki nem pihen). Rosszabb esetben én melletted ébredek. Ha szerencsénk van, akkor átalszod az éjszakát, bár mostanában volt 1-2 ébredős éjjel. Reggel fél 7-7 körül ébredsz, hétköznap és 7végén egyaránt.
Délután az elalvás egyedül és a saját szobádban történik, ritkán melléd kell feküdnöm hozzá. Általában 1,5-2 órán át tart a csendes pihenő.

Játék: szinte semmivel! Azért én mindig megpróbálok valamilyen játékkal a kedvedben járni, hogy hátha majd az lesz a tuti, de eddig még fél óránál tovább nem kötött le semmi. Amióta itthon vagyok, azóta minden nap előkerül a gyurma, sokszor még lefekvés előtt is gyúrnod kell egy kicsit. Tegnap kaptál egy festőkészletet is, amit előhagytunk és mikor megláttad, egyből azzal akartál játszani.
A játszótéren is nagyon jól feltalálod magadat, de ott meg én nem érzem jól magam a nagy, neveletlen gyerekek miatt.

Viselkedés: hiszti-hiszti-hiszti, és hiszti a köbön! Mindig, mindenért. pl. megkérdezem, hogy kérsz inni? arra tuti az a válaszod, hogy nem kapok inni? és már kezdődik is a nyafogás. Minden kérdésemre ez a válaszod, hogy én nem... ? Az előbb elbújt Apa a takarója alá, és mondtam neked, hogy te is bújj el. Erre: én nem bújok el a takaróba? Néha idegesítő, de néha meg nem bírjuk nevetés nélkül.
Továbbra is félsz mindenkitől. Felnőttől és gyerektől egyaránt. A játszin is addig nem mész oda egy kisgyerekhez sem, amíg én nem megyek oda. Az egyik kislány hasonlított az egyik bölcsis társadhoz, és tőlem kérdezted, hogy az a Bibike? Mondtam, hogy én nem tudom, de kérdezd meg tőle. Én nem, majd Anya! Hát oda kellett mennem megkérdezni, de persze a kislány nem mondta meg mi a neve, így talán sose tudjuk meg, hogy ő volt-e a Bibike...

Beszéd: mondasz mindent, néha többet is, mint kéne :) Múltkor hangosan megjegyezted, hogy púzott a bácsi!
Napjában sokszor énekelsz, csak úgy is. Van olyan is, hogy nem dalt, csak 1-2 mondatot, de azt is dallamra :) pl. lee- mee- gyünk- aaa- jáát- sziraa- Anyáá-vaal... Sokszor van olyan is, hogy elkezdesz egy dalt, aztán egy másikkal folytatod.


4 megjegyzés:

Timocska írta...

Boldog "hogyiskellmondanimárezt?" hófordulót! :)))
Szép nagy lány vagy Szabi és milyen ügyes! :) Édesek a beszólások! :)
Ja, és sajnálom a hisztiket! Lillus is egyre többet produkálja magát: rongybabaként a földre vetődik és ott ordít.. :(
Remélem hamarosan elmúlik a dackorszak. :)

ilgya írta...

Azt hittem eltévedtem hirtelen....jó a háttér mi? én is ezt használom a scrap-es blogomon egy ideje:)
Szabinának sok sok boldog két és felediket:)

ilgya írta...

16 kg?????te jó ég,nálunk a Dávid ennyi 4 és fél évesen jó pici azta.....

-krisztina- írta...

Hmmm...enyire van időm körülnézni, hogy használja-e az ismerősök közül valaki...
de néztem ki másikat is, úgyhogy lehet, hogy hamarosan lecserélem. meg az is lehet, hogy belevágok egy sajátba...de ez egyelőre csak álom (mert olyan sok időm azért nincs...)